Jak zorganizować przeprowadzkę biura?
Kiedy decydujemy się na przeprowadzkę biura, stajemy przed nie lada dylematem. Musimy bowiem zabrać nie tylko wszystkie meble, ale także dokumenty. A tych potrafi być naprawdę bardzo dużo. Jak zorganizować taką przeprowadzkę, aby przebiegła jak najbardziej sprawnie? Co zrobić, żeby o niczym nie zapomnieć?
Najważniejsza jest organizacja
Przede wszystkim należy przydzielić pracownikom określone zadania. Każdy powinien wiedzieć, co i jak ma pakować, gdzie to zanieść itp. Przydatne będą także listy przygotowanego dobytku. Spowoduje to, że zapakowanie zostaną wszystkie rzeczy, które chcemy ze sobą zabrać.
Niezwykle istotna jest także kolejność, w której opróżniane będą poszczególne pokoje lub pomieszczenia biura. Wszystko to należy ustalić odpowiednio wcześniej, aby w dzień przeprowadzki skupić się na tych czynnościach. Dzięki temu pakowanie i przenoszenie rzeczy odbędzie się szybko i sprawnie.
Sposób pakowania
Wszystkie spakowane rzeczy powinny być odpowiednio zabezpieczone. W tym celu np. sprzęty elektroniczne czy delikatne należy owinąć folią bąbelkowa i zapakować do kartonowych pudeł wypełnionych styropianem. Dokumenty, segregatory i książki dobrze jest włożyć do dużych pudełek. Koniecznie też trzeba pamiętać, aby opisać poszczególne kartony – ułatwi to pracę przy wyładunku na nowym miejscu.
Dobre planowanie jest więc podstawą sukcesu, jeśli zamierzamy zorganizować przeprowadzkę biura. Zaangażowanie pracowników ułatwi tę pracę i spowoduje, że bez problemów odnajdą się oni w nowym miejscu.